Nový Scott Ransom

Ransom Shoot_SCOTT Sports_2019_Bike_by_Keno Derleyn_06

Od etapových závodů nejvyšší úrovně až po přejezd nejnáročnějších hor světa, na tomto kole pojedete jako nikdy předtím. Progresivní geometrie, 170 mm zdvih vpředu i vzadu ovládáný zároveň systémem TwinLoc a nejpevnější karbonová konstrukce tvoří horské kolo, které vás bohatě odmění, pokud to s ním risknete. Hory se zatřesou. SESTROJEN NA RYCHLOST VŠESTRANNÝ LEHKÝ

HISTORIE

V roce 2006, kdy byl SCOTT Ransom uveden poprvé na trh, znamenal v MTB průmyslu velké překvapení. Nebývalo obvyklé mít kolo se 160 mm zdvihem vpředu i vzadu, které se mohlo pochlubit vynikajícími vlastnostmi při sjezdu i při šlapání do pedálů. Ve své době byl tlumič Equalizer o značný krok napřed. Dnes, téměř o 13 let později, se Ransom vrací a znovu doufá, že bude na cyklistické scéně nepřehlédnutelný. Vpředu i vzadu zdvih 170 mm, do hor bez problémů, dolů ještě rychleji, lehčí už být nemůže - opět se za ním budou lidé otáčet.

HORY SE ZATŘESOU

 
 

KARBONOVÁ KONSTRUKCE

Ve SCOTTu se vždy snaží vyrábět lehká karbonová kola. Nízká hmotnost ale nikdy není dosažena na úkor pevnosti rámu. S přihlédnutím k účelu, na jaký byl tento model zkonstruován, se podařilo vytvořit zatím vůbec nejpevnější rám.  Promyšleným vrstvením a zesílením v určitých oblastech SCOTT dosáhl zamýšlené tuhosti mezi hlavovou trubkou a osou zadního kola prostřednictvím pokračování dráhy od dolní rámové trubky a zadní stavby - nazývají ji páteřní tuhost. 

ransom-vs-genius-768x500-1449154_original_1

Použitím 1-převodníku byla upravena šířku hlavního čepu, který obyčejně bývá v otázce tuhosti slabým místem. Uchycení Trunnion na spodní rámovou trubku blízko středového složení napomohlo získat vyšší tuhost v dolní části kola a lehkou konstrukci směrem nahoru. Průhyb je tak optimální a těžiště položené co nejníže.

Nový Scott Ransom

ODPRUŽENÍ

TLUMIČ FOX NUDE TR EVOL

Zcela nový tlumič FOX NUDE TR EVOL najdete na některých modelech Ransom a Genius. TR vám umožní zvolit si průběh tlumení v režimu Descend: lineárnější nebo progresivnější. Přecvaknutí páčky Ramp Adjust určíte, jak se bude tlumič při sjezdu chovat.

Progresivnější tlumič podpoří více v závěru zdvihu a není tak citlivý k nerovnostem terénu. Takové nastavení je opravdu vhodné na rychlou jízdu. Pokud je trať mokrá, technická nebo zamýšlíte pomalejší jízdu s menšími otřesy, doporučujeme zvolit lineárnější průběh tlumení. Je-li terén suchý a rychlý nebo počítáte s většími nárazy (např. skoky), pak je ideální progresivnější režim. S tlumičem NUDE TR Evol je volba i změna režimu snadná.

Lineárnější zdvih - všechny vzduchové komory otevřené
Progresivnější zdvih - přidaná vzduchová komora uzavřená

fox-nude-evol- Nový Scott Ransom

SYSTÉM TLUMENÍ TWINLOC

Twinloc obsahují SCOTT XC i trailová kola, ale systém tlumení je stejně tak důležitý na all-Mountain / enduro kolech s velkým zdvihem. Především kvůli dlouhým dnům na kole v horách, kdy si nikdy nemůžete být dost jistí tím, co vás tam čeká. Abyste si celý den v sedle mohli náležitě užít, a máte horské kolo se zdvihem 170mm vynikající ve sjezdu, musí být také skvělé na stoupání. Ransom umí stoupat dokonale i v režimu Descend, nicméně pohybem palce se přepne       na výkon lehkého XC kola - a to je na rozložení energie do celého dne opravdu neocenitelné. Nastavení do režimu Traction Control změní dynamickou geometrii kola, zvedne středové složení a umožní zaujmout pohodlnější pozici na výstup. V režimu Traction Control je kolo hbitější a svižnější. Hodí se na rychlou akceleraci nebo při náhlé změně terénu, která vás přinutí šlápnout do pedálů, ať již vprostřed celodenního výjezdu nebo při závodu. Narazíte-li na strmé šotolinové výjezdy nebo se přesouváte od trailu k trailu, přepněte na Lockout, aby bylo každé šlápnutí do pedálů maximálně účinné.

 

SESTROJEN NA RYCHLOST

Rychlost byla při navrhování Ransomu zásadní. Co lze udělat proto, aby byl nejen rychlý, ale při rychlosti zároveň vynikal spolehlivými jízdními vlastnostmi? Karbonovou konstrukci je vyladěná pomocí několika prvků tak, že se při sjezdu už nebudete muset soustředit na kolo a jen si budete užívat trať. 

OCHRANA

Ochrana rámu Ransom tvoří nedílnou součást projektu. Proto je součástí praktický DT chránič pod středové složení podél spodní rámové trubky a zároveň nově vyvinutý odhlučňovací chránič zadní stavby / vzpěr. Tichá jízda = rychlá jízda.

tech-protection-Nový Scott Ransom

ÚHEL SEDLOVÉ TRUBKY A JÍZDNÍ POZICE

 

Pochopitelně byla geometrie kola zvolena tak, aby vyhovovala typu jízdy, na který je určena. Se 170 mm zdvihem se tento mimořádný 29 palcový stroj pohodlně vyšplhá nahoru a sjede dolů rychleji než kdy předtím. S velkým zdvihem, uvolněnější geometrií a stabilitou při vyšší rychlosti si podmaní jakýkoli sjezd. Nicméně jsme nechtěli nic podcenit ani u úhlu sedlové trubky nebo u jízdní pozice. Tam, kde žijeme, tvoří stoupání podstatnou část celodenních vyjížděk. Proto si myslíme, že výjezdy mohou být stejně zábavné jako sjezdy - náležitá pozice při jízdě nahoru je tedy naprosto zásadní.

tech-seat-angle-position-Nový Scott Ransom

VEDENÍ KABELŮ

Řešením pro vedení kabelů se stal patentovaný chránič spodní rámové trubky, který předchází poškození kabelů způsobenému odskakujícími kameny.

 tech-cable-routing-Nový Scott Ransom

 

PRŮCHODNOST PNEUMATIKY RÁMEM

U modelu Ransom je velký důraz kladen také na průchodnost pneumatiky rámem. Lze u něj použít pneumatiky o rozměru 27,5" (až do šířky 2,8") nebo 29" (do šířky 2,6"). Jediné, co je nutné udělat pro výměnu kol za jiný rozměr, je změnit polohu excentru.

Nový Scott Ransom

SYNCROS KOMPONENTY

HIXON IC 1.0 RISE

V souvislosti s představením modelu Ransom na sezónu 2019  se SCOTT zaměřil také na lehká integrovaná kombo řidítka Hixon, která se poprvé objevila na modelu Genius a která zohledňují vyšší rise z důvodu požadavků all-mountain / enduro jezdců. Pro cyklisty, kteří upřednostňují vyšší jízdní pozici, se zvedl jsme rise na 20 mm. Náš plně integrovaný kokpit Hixon je nyní dostupný v šířce 800 mm s možností volby šířky 780 a 760 mm. U řidítek Hixon iC Rise je upsweep 6 stupňů a backsweep 8 stupňů. Ransom nabízí 50 mm virtuální délku představce, ale je dostupný také s délkou 40mm.

řidítka syncros-hixon-Nový Scott Ransom

TOFINO

Na modelový rok 2019 SYNCROS představil novou řadu sedel. Ve spolupráci s přední německou společností Gebeomized zanalyzovali konstruktéři zpětnou vazbu tisíců jezdců a porovnali, v čem se jejich poznatky o tlaku v kritických oblastech shodují. Na základě těchto údajů vytvořili dva různé tvary sedel, ve dvou variantách - s anatomickým prolisem a výřezem.

Běžné sedlo Regular vyhovuje většině jezdců. Sedí ve vzpřímenější pozici, spíše ve středové až zadní části sedla. Zatěžují zejména sedací kosti, z toho důvodu je tato část sedla rozšířená. Naše výkonnostní sedla, tzv. V-Concept, byla vyvinuta pro flexibilnější jezdce, zejména v oblasti pánve a bederní páteře, kteří inklinují k agresivnější aero jízdní pozici. Ti sedí více v přední části sedla, zatíženy jsou stydké kosti. Jízdní pozice je většinou nižší a vyžaduje poněkud odlišně tvarované sedlo.

 sedlo syncros-tofino

NA JAŘE 2019 I V NAŠEM E-SHOPU